Sales Stratégia

Merre tartunk a hazai ásványvíz piacon?

Merre tartunk a hazai ásványvíz piacon?

On június 17, 2015, Posted by , In Hírek, With No Comments

A hazai ásványvíz piacon az elmúlt évben folytatódott a márkák közötti átrendeződés és a tulajdonosi szerkezetben is látványos változások történtek.

A teljes piac 44%-át továbbra is a saját márkás termékek teszik, ami 4%-os növekedést jelent az előző időszakhoz képest. Ez a tendencia tovább erősíti azt a piaci kényszert is, hogy a termelési kapacitás hatékony szinten tartása érdekében a márka gyártók továbbra is részt vállaljanak a saját márkás termékek gyártásában.

A prémium termékek részaránya több, mint 5%-al, az ízesített vizek pedig 27,5-al növekedtek. A szénsavmentes termékek már a piac közel felét adják a bubis verziókhoz képest. Ezek a trendek megfelelnek a nemzetközi tendenciáknak is.

A gyártók az általános költséghatékonyság növelésen belül különösen a palackok súlyának csökkentésére, a palack alapanyagok környezetbarátabbá tételére fókuszálnak, ami az alapanyag költségek csökkenése mellett, a kapcsolt adók csökkenéséhez is vezetnek.

A Kékkúti Ásványvíz Zrt. márciusi megvásárlása után a cseh Karlovarské Minerální Vody (KVM) Csoport együttműködési megállapodást kötött a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-vel annak érdekében, hogy közösen terjeszkedjenek tovább a hazai és az Európai régióban. A megállapodás értelmében a Szentkirályi Ásványvíz Kft. beolvad a Central European Mineral Water Holdingba (CEMW), amely a KMV-t tulajdonló olasz Pasquale család, illetve a Szentkirályit tulajdonló Balogh Levente közös vállalata. A létrejövő vállalat meghatározó alakja lesz nemcsak a hazai, de a régiós ásványvíz piacnak is.

Comments are closed.